یو پی اس چیست؟ | معرفی انواع یو پی اس

یو پی اس چیست؟ انواع یو پی اس

در این مقاله از وبسایت هوگون قصد داریم به این سئوال پاسخ دهیم که یو پی اس چیست؟ کاربرد آن چیست؟ و انواع یو پی اس کدامند؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.
درک اهمیت و کاربرد یو پی اس در گرو درک اهمیت استفاده از برق است. به همان میزان که حضور و استفاده از برق در حیطه‌های مختلف، منجر به پیشرفت و تسهیل انجام امور می‌شود، نبود آن می‌تواند به یک بحران جدی تبدیل شود. امروزه سپری کردن اوقات فراغت نیز بدون دسترسی به برق ممکن نیست. این در حالی است که برای انجام امور مختلفی نیز دسترسی به برق الزامی است. به شکلی که نه‌تنها در نبود برق امکان پیشرفت امور وجود ندارد، بلکه در صورت قطعی برق، به برخی از پروژه‌های کاری خاص، صدمات مالی جدی وارد می‌شود. گاهاً قطع برق، حتی برای چند ثانیه، می‌تواند حجم عظیمی از خسارت را برای یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات رادیویی یا یک مرکز تحقیقاتی به همراه داشته باشد. به همین خاطر مقابله با قطعی برق به یک امر حیاتی در سیستم امروزی صنایع و امور مختلف شغلی تبدیل شده است. این دقیقاً همان جایی است که (UPS) وارد صحنه می‌شود.

برق اضطراری یو پی اس چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است به این پرسش پاسخ دهیم که یو پی اس مخفف چیست؟ (UPS) یک سرواژه انگلیسی مشهور و پرکاربرد است که سه حرف اصلی خود را از حروف ابتدایی عبارت (Uninterruptible Power Supply) وام گرفته است. عبارت مذکور در زبان فارسی معادل است با “منبع تغذیه غیرقابل قطع”. حال پس از آشنایی با معنی فارسی عبارتی که کلمه یو پی اس از آن اقتباس شده، بهتر می‌توان به این پرسش که “یو پی اس چیست” پاسخ داد. همانطور که از عبارت مذکور پیداست، (UPS) در اصل وسیله‌ای است که در صورت قطع جریان برق سراسری، تأمین برق برای وسایل متصل‎‌شده را ادامه می‌دهد. درست مانند یک باتری که در سطح پیشرفته‌تری از امکانات و تجهیزات قرار دارد. هرچند بررسی کامل ساختار (UPS) مستلزم پرداختن به جزئیات مختلفی است، اما این وسیله اساساً از دو جزء اصلی تشکیل شده است.
۱) باتری و شارژر باتری: در زمان اتصال به شبکه سراسری برق، امکان ذخیره برق را فراهم می‌کنند.
۲) اینورتر(Inverter): برق ذخیره‌شده در باتری به صورت خام و بدون تغییر، برای وسایل برقی کاربردی نیست. این بخش از سیستم برق مستقیم خروجی باتری را به برق متناوب قابل استفاده برای وسایل مختلف تبدیل می‌کند.

 

انواع یو پی اس
یو پی اس‌ها در سایزها، ظرفیت‌ها و انواع گوناگونی در دسترس هستند

کاربرد یو پی اس چیست؟

همانطور که گفته شد، یو پی اس‌ها اغلب از یک باتری بزرگ و با ظرفیت بالا میزبانی می‌کنند و از این طریق برق را در زمان وصل بودن به شبکه سراسری ذخیره می‌کنند. این برق ذخیره‌شده به محض قطع جریان برق سراسری، وارد مدار شده و اجازه خاموش شدن وسیله متصل‌شده را نمی‌دهد. مثلاً ممکن است شما یک رایانه را به یو پی اس خود متصل کرده باشید که در صورت قطع برق، (UPS) اقدام به تغذیه آن می‌کند. معمولاً با یک تأخیر یا همان (Delay) چند میلی‌ثانیه‌ای، اینورتر، باتری یو پی اس را وارد مدار کرده و به این ترتیب بدون محسوس بودن قطعی، شما قادر به ادامه کار هستید. البته آنچنان که در ادامه متوجه خواهید شد، برخی جزئیات کارکرد (UPS) بسته به نوع و موارد استفاده یو پی اس، ممکن است متفاوت باشد. اما در کنار این کاربرد که بیش از سایرین اهمیت دارد، در پاسخ به پرسش کاربرد یو پی اس چیست، می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد. برخی از دیگر موارد کاربرد یو پی اس به شرح زیر است.
• ممانعت از اختلالات ناشی از نوسان برق و آسیب به وسیله‌های متصل‌شده بخاطر نوسان
• تثبیت ولتاژ و فرکانس حتی در شرایط کاربرد نرمال؛ به منظور افزایش طول عمر وسیله و افزایش بهره‎‌وری آن.

 

UPS
محصولات خانگی و ساده، مدار چندان پیچیده‌ای ندارند

 

انواع یو پی اس

حال پس از پاسخ به این پرسش که یو پی اس چیست، نوبت به آن رسیده تا بر معرفی انواع یو پی اس، مروری داشته باشیم. البته پیش از پرداختن به اینکه تفاوت انواع یو پی اس چیست یا اصلاً چند دسته (UPS) داریم، بهتر است یک نکته مهم را در نظر داشته باشیم. دقت داشته باشید که اساساً برای دسته‌بندی ابزار، ملزومات و دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است ده‌ها متد و روش متفاوت وجود داشته باشد. این بدان معنی است که برای دسته‌بندی انواع مختلف یو پی اس نیز صرفاً یک روش خاص و مطلق وجود ندارد. آنچه ما در ادامه به آن می‌پردازیم، صرفاً یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌های دسته‌بندی (UPS) است. اما انواع یو پی اس به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند؟
• (UPS) آنلاین یا تبدیل دوطرفه
• (UPS) لاین اینتراکتیو یا دارای تعامل با خط
• (UPS) آفلاین یا دارای عملکرد کشیک انفعالی

یو پی اس آنلاین چیست؟

پیش از پرداختن به این موضوع که (UPS) آنلاین چیست، بد نیست بدانید به آن یو پی اس دابل کانورژن (Double Conversion UPS) یا همان تبدیل دوطرفه نیز گفته می‌شود. این نوع از انواع یو پی اس، برق متناوب شبکه سراسری را دریافت کرده و به ولتاژ مستقیم تبدیل می‌کند. با این شیوه برق امکان ذخیره‌سازی در باتری را پیدا می‌کند. پس از این در شرایط نیازمندی، وسیله برق مستقیم را از باتری دریافت کرده و بار دیگر به برق متناوب قابل استفاده برای دستگاه‌های دیگر، تبدیل می‌کند. دقیقاً به همین علت، به آن “تبدیل دوطرفه” گفته می‌شود. اتصال و ارتباط مداوم بین اینورتر و باتری در این نوع از انواع یو پی اس، منجر می‌شود که در عمل برق به صورت برخط از وسیله عبور کند. همزمان اینکه باتری در حال شارژ است، به محض قطع برق، بدون تأخیر(Delay)، اینورتر باتری را به مدار وارد می‌کند(تأخیر صفر!). در کنار این مزیت برخط بودن، یو پی اس آنلاین از این جهت که در سیکل کاری خود خروجی را در قالب موج سینوسی کامل به دستگاه متصل ارائه می‌کند، به بهبود و اصلاح مختصات ولتاژ و جریان کمک می‌کند. این یعنی در برابر خطراتی مانند اختلال و نوسان برق نیز کاربردی بوده و هارمونی مناسبی را فراهم می‌کند.

انواع یو پی اس
دیاگرام ساده مدل آنلاین

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟ اصلی‌ترین تمایز این نوع از یو پی اس چیست؟

در اولین گام برای پرداختن به پاسخ این موضوع که اساس کار این یو پی اس چیست، بهتر است به یک نکته کلیدی اشاره کنیم. دقت داشته باشید که در هنگام قطعی برق که در اصطلاح به آن حالت اضطراری می‌گویند، شیوه کار یو پی اس لاین اینتراکتیو، با نوع آفلاین تفاوتی ندارد. اما در حالت عادی، یعنی شرایطی که به شبکه سراسری توزیع برق متصل است، یک اتوترانسفورمر، بخش ورودی به بخش خروجی متصل می‌شود. با این وجود یو پی اس لاین اینتراکتیو قادر است که به اصلاح ولتاژ خروجی پرداخته و در شرایط نوسان، بدون به کار بستن باتری و اینورتر، تنظیمات مدنظر را در مختصات برق اعمال کند. البته این شرایط بسته به میزان ولتاژ ورودی و شیوه برنامه‌ریزی، قابل تغییر است. اصلی‌ترین تمایز این نوع از یو پی اس چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید به دو نکته اصلی اشاره کرد.
۱) (UPS) لاین اینتراکتیو صرفاً دامنه ولتاژ را اصلاح و تنظیم می‌کند؛ از اصلاح فرکانس و شکل موج خروجی، خبری نیست.
۲) سوای سایز کوچک‌تر و قیمت کمتر نسبت به مدل آنلاین، برخلاف یو پی اس آفلاین قابلیت همگام‌سازی با ژنراتور دیزل یا موتور برق را هم دارد.

انواع یو پی اس
دیاگرام ساده مدل لاین اینتراکتیو

یو پی اس آفلاین چیست؟

سومین دسته از انواع یو پی اس است که در مطابق توضیحات اخیر، در شرایط قطعی برق عملکردی مشابه با نوع لاین اینتراکتیو دارد. اما در شرایط وصل برق و عدم نیاز به تأمین برق از ذخیره باتری، در عمل (UPS) به کلی از سرویس خارج شده برق ورود به طور مستقیم به درگاه خروجی منتقل می‌شود. به این پروسه در اصطلاح بای‌پس(Bypass) گفته می‌شود. در حالت (Bypass) عملاً یو پی اس به شکل کامل از مدار خارج شده و حتی اینورتر نیز خارج از مدار است. اما به محض خروج از دامنه نرمال ولتاژ، یعنی کمتر از ۱۴۵ یا بیش از ۲۸۰ ولت، پروسه کلیدزنی آغاز می‌شود. در کلیدزنی یو پی اس آفلاین باتری به اینورتر متصل شده و از این طریق برق به درگاه خروجی وسیله می‌رود. لزوم انجام پروسه کلیدزنی باعث بالا بودن زمان تأخیر در این نوع از انواع یو پی اس شده است؛ نزدیک به ۲۵ میلی‌ثانیه. نقاط تمایز این نوع از یو پی اس چیست؟
۱) کم‌حجم‌ترین، سبک‌ترین و ارزان‌ترین نوع از انواع یو پی اس است
۲) ساده‌ترین شیوه کار را دارد به همین خاطر توانایی اصلاح مختصات برق را ندارد
۳) صرفاً به عنوان یک منبع ثانویه کاربرد دارد
۴) بخاطر تأخیر در پروسه کلیدزنی، هرچند بسیار کم و ناچیز، برای امور و صنایع حساس و ظریف، کاربردی نیست؛ مثلاً ملزومات بسیار حساس و گران‌قیمت پزشکی و آزمایشگاهی.

انواع یو پی اس
دیاگرام ساده مدل آفلاین

یو پی اس خورشیدی چیست؟

همانطور که گفته شد، در کنار دسته‌بندی فوق که به شکلی کلی تمام انواع یو پی اس را پوشش می‌دهد، دسته‌بندی‌ها و انواع مختلف دیگری هم وجود دارند. یکی از انواع یو پی اس، مدل خورشیدی آن است. در گونه خورشیدی بسته به ساختار و اجزای یو پی اس و کاربردی که از آن انتظار دارید، ممکن است هر یک از سه نوع مدار فوق قابل مشاهده باشد. با این وجود تمایز این نوع یو پی اس چیست؟ تمایز اصلی مشهود در گونه خورشیدی، مربوط به شیوه تأمین برق در آن است. در این گونه، اتصال به سیستم سراسری برق الزامی نبوده با استفاده از سلول‌های خورشیدی، پروسه تأمین برق انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید سلول‌های خورشیدی با استفاده از نور خورشید و عناصری که لایه آخر آرایش الکترونی آن‌ها سست است، به تولید برق می‌پردازند.

یو پی اس خورشیدی
در مدل‌های خورشیدی، سلول خورشیدی منبع تأمین برق خواهد بود

انواع یو پی اس بر اساس کاربرد

یو پی اس کامپیوتر چیست؟

در اغلب مواقع ممکن است، در تعامل و ارتباط با سایر وسایل، با پرسش‌هایی مانند کاربرد یو پی اس چیست مواجه شوید. زیرا عامه مردم کسب اطلاع در مورد پاسخ پرسش یو پی اس چیست را منوط به نوع ارتباط آن با وسایل مختلف می‌دانند. این شیوه پرسش هرچند غلط نیست اما بد نیست بدانید که نوع یک (UPS) شاید در تناسب با وسیله‌ای باشد که به آن متصل است اما بر این مبنا دسته‌بندی و شناسایی نمی‌شود. به بیانی دیگر شاید بهتر باشد که بپرسیم، یو پی اس برای PC چه ویژگی‌هایی دارد یا کدام است؟ برای استفاده در تعامل با رایانه شخصی یا همان کامپیوتر، معمولاً در وهله اول گونه آفلاین و پس از آن لاین اینتراکتیو را پیشنهاد می‌کنند. با در نظر داشتن سایز کوچک‌تر، وزن کمتر و قیمت بهتر، آن هم در حالی که مدل‌های آفلاین توانایی برطرف ساختن نیاز یک کامپیوتر را دارند، معمولاً استفاده از یو پی اس آفلاین نسبت به دو دسته دیگر، ارجحیت دارد.

انواع یو پی اس
مدل‌هایی که برای پشتیبانی از رایانه عرضه می‌شوند، معمولاً کوچک‌، کم‌وزن و با ظرفیت پایین هستند

یو پی اس مودم چیست؟

یو پی اس مودم نیز به همان شکلی که در بخش پیشین به آن پرداختیم، در اصل گونه‌ای خاص و ساختاری ویژه از این وسیله را معرفی نمی‌کند. به بیانی دیگر بیشتر به مدل‌هایی اشاره دارد که در قالب انواع سیستم برق اضطراری، امکان ادامه کار این وسیله را در شرایط بی‌برقی فراهم می‌کنند. مودم‌ها نیز معمولاً و برای عامه کاربردها، در دسته ملزومات و تجهیزات حساس قرار نمی‌گیرند. به همین خاطر در صورت محدودیت بودجه بهتر است حتماً اولویت خرید با (UPS) آفلاین باشد. اما اگر بودجه بیشتری دارید یا محافظت بیشتر از مودم بسته به کسب‌وکار شما حیاتی است، می‌توانید به سراغ گونه‌های لاین اینتراکتیو و نهایتاً آنلاین هم بروید.

یو پی اس آسانسور چیست؟

آسانسورها هم یکی از محیط‌ها یا ابزاری هستند که قطع برق در آن‌ها، مخاطرات زیادی را به همراه دارد. مخصوصاً در ساختمان‌هایی با تعداد طبقات بالا یا جمعیت زیاد ساکنین، این مخاطرات تشدید خواهند شد. به همین جهت استفاده از انواع سیستم برق اضطراری از جمله (UPS)، برای پشتیبانی از آن‌ها، بسیار رایج و شاید حتی الزامی است. در نظر داشته باشید که آسانسور قرار نیست تا ساعت‌ها پس از قطع برق با استفاده از منبع برق (UPS) به خدمت‌رسانی ادامه دهد. بلکه صرفاً تا زمان منتقل کردن آخرین سرنشینان تا نزدیک‌ترین طبقه، وظیفه خدمت‌رسانی دارد. البته در صورت هزینه بیشتر و نداشتن محدودیت مالی ممکن است بتوانید مدل‌هایی با چند ساعت کارکرد را هم خریداری و نصب کنید. هرچند در حالت نرمال فاقد توجیه اقتصادی است.

یو پی اس خودپرداز چیست؟

یکی دیگر از دستگاه‌های برقی که تداوم خدمت‌رسانی آن‌ها حتی در هنگام قطع برق نیز اهمیت دارد، خودپردازها هستند. به همین خاطر معمولاً در خودپردازهای استاندارد از یک (UPS) برای برق‌رسانی در طول قطعی برق استفاده می‌شود. بسته به میزان حساسیت سطح خدمت‌رسانی وسیله و بودجه اختصاص داده شده از سوی بانک صاحب خودپرداز، می‌توان از هر سه نوع یو پی اس برای پشتیبانی خودپرداز استفاده کرد. البته معمولاً مدل‌های لاین اینتراکتیو برای این کار، طرفداران بیشتری دارند.

یو پی اس کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی هم شاید به طور مداوم به برق نیاز نداشته باشد اما اگر در طول قطع برق به بالا بردن یا پایین آوردن آن نیاز داشته باشید، به مشکل برمی‌خورید. اگر در هنگام بالا بردن با قطعی برق مواجه شوید در عمل امکان باز کردن واحد صنفی وجود ندارد. در نقطه مقابل نیز اگر در هنگام پایین آوردن با قطعی روبرو شوید، ممکن است دچار مخاطرات مختلفی شوید؛ از جمله کاهش سطح امنیت مغازه. لذا در سال‌های اخیر و با فراگیرتر شدن استفاده از کرکره برقی، استفاده از (UPS) برای پشتیبانی از آن نرمال شده است. در این مورد چون میزان تأخیر فعال شدن یا محافظت در برابر نوسان برق اهمیت چندانی ندارد، می‌توان از یو پی اس آفلاین هم استفاده کرد.

یو پی اس کرکره برقی

برای فضاهای وسیع با سطح بالای مصرف برق، بدیهتاً باید به دنبال ظرفیت‌های بالاتری بود

یو پی اس دزدگیر چیست؟

یکی دیگر از وسایل بسیار مهم و حیاتی که با وجود قطع برق نیز به هیچ عنوان نباید غیرفعال شوند، دزدگیرها هستند. در حالی که کارکرد آن‌ها وابسته به اتصال برق است و در غیاب آن غیرفعال می‌شوند، همزمان با چنین رخدادی ضریب امنیتی محیط به طرز فاجعه‌باری سقوط می‌کند. این کاهش ضریب امنیت، در مکان‌هایی مانند جواهرفروشی‌ها یا نمایشگاه‌های خودرو، می‌تواند به معنی از دست رفتن میلیاردها تومان سرمایه باشد. از این رو باید از یو پی اس دزدگیر اماکن به منظور وقوع چنین خطراتی، استفاده کرد. در نظر داشته باشید که حتی برخی از سارقین، تعمداً و با برنامه‌ریزی قبلی به قطع برق اقدام کرده و از این طریق سعی در ایجاد حفره امنیتی دارند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم بسته به درجه اهمیت شرایط امنیتی کسب‌وکار یا محل زندگی خود، از بین سه گونه اصلی از یو پی اس‌ها، حتماً یکی را انتخاب کنید. در مواردی که حفظ بالاترین ضریب امنیت بسیار حساس و مهم است، بهتر است از (UPS) آنلاین یا اینتراکتیو استفاده کنید. زیرا حتی در برابر نوسان شدید و شوک الکتریکی که گاهاً تعمدی از سوی سارقین ایجاد می‌شود نیز، مصونیت کافی دارند.

یو پی اس برای پمپ آب چیست؟

در نواحی فاقد پوشش شبکه سراسری توزیع آب، معمولاً از پمپ برای مکش آب از چاه‌ها یا سایر منابع محلی استفاده می‌شود. در مواردی که حفظ تداوم جریان آب اهمیت بالایی داشته باشد، می‌توانی از (UPS) برای پمپ آب استفاده کنید. استفاده از انواع مولد برق اضطراری، کمک می‌کند تا در عمل بدون وقفه، حتی در شرایط نبود برق، امکان تأمین آب مورد نیاز وجود داشته باشد. محصولاتی که به قصد پشتیبانی از این قسم وسایل خریداری می‌شوند باید از حیث توان و ظرفیت، با وسیله اصلی تناسب داشته باشند.

 

یو پی اس دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته نیز مانند دزدگیر، یکی دیگر از ملزومات امنیتی است که حفظ تداوم کارکرد آن حتی در طول قطعی برق نیز الزامی است. البته الزامی بودن ادامه کار دوربین‌ها وابسته به نیازمندی‌های امنیتی محیط است. اگر محیط زندگی یا محیط کار شما در وضعیتی قرار دارد که قطع دسترسی دوربین‌ها، حتی به صورت کوتاه مدت، خطرآفرین است، می‌توانید از یو پی اس دوربین مداربسته استفاده کنید. در صورت استفاده از یک محصول متناسب و همچنین قابل اتکا و باکیفیت، در عمل هیچگاه دسترسی شما به دوربین‌های امنیتی قطع نخواهد شد.

 

یو پی اس کولر گازی چیست؟

قطع دسترسی به کولر گازی، شاید در شهرهایی با آب‌وهوای معتدل یا سردسیر، یک چالش نباشد اما در شهرهای بسیار گرم جنوب کشور، آن هم در فصل تابستان، قطعاً یک چالش جدی محسوب می‌شود. انتخاب یک یو پی اس برای کولر گازی با در نظر گرفتن جزئیات فنی و عملکردی آن، می‌تواند راهی برای رهایی شما از این چالش باشد. البته یو پی اس برای کولر گازی، صرفاً نقش پشتیبانی و تأمین‌کننده برق را ندارد. اگر یک (UPS) آنلاین یا لاین اینتراکتیو مرغوب برای آن خریداری کنید، در عمل کولر گازی را از نوسان برق هم محافظت می‌کنید. کولر گازی یکی از ملزومات حساس در برابر نوسان برق است.

یو پی اس یخچال چیست؟

در برخی صنایع خاص مانند تهیه و توزیع مواد غذایی یا نگهداری از محصولات دارویی حساس، روشن این روشن ماندن یخچال‌ها و حفظ تداوم سردسازی است که اهمیت حیاتی دارد. بدیهی است که در آن صورت پیشنهاد می‌کنیم از یو پی اس برای یخچال استفاده شود. در این مورد کاربرد یو پی اس چیست؟ در کنار محافظت در برابر نوسان، در موارد اضطراری بسته به ظرفیت و مختصات وسیله، ممکن است بتوان تا ساعت‌ها از آن برای تأمین برق استفاده کرد.

یو پی اس یخچال

 

(UPS) مرکزی چیست؟

(UPS) مرکزی یا (Central UPS) را می‌توان در نقطه مقابل (UPS) غیرمتمرکز یا (Decentralized UPS) قرار دارد. پرداختن به تمام جزئیات تفاوت‌های این دو دسته از محصولات در حوصله متن نیست. اما بد نیست بدانید که (UPS) مرکزی در عمل یک باتری(منبع ثانویه برق) عظیم است که به وظیفه برق‌رسانی به یک ساختمان یا مجموعه عظیم و گسترده را برعهده می‌گیرد. تصور کنید همان (UPS) کوچکی که در اختیار دارید با صدها برابر ظرفیت بیشتر و تجهیزات متعدد، به جای صرفاً رایانه شما، به کل رایانه‌های خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، خدمت‌رسانی کند. در نقطه مقابل اما در سیستم (UPS) غیرمتمرکز، به هر یک از مصرف‌کنندگان حاضر در محیط یک (UPS) در ابعاد کوچک‌تر و ظرفیت کمتر اختصاص داده می‌شود. بررسی مزایا و معایب این دو سیستم زمان‌بر است اما به طور کلی بسته به وسعت، تعدد مصرف‌کنندگان و الزامات محیطی، هر یک از این دو مورد برای محیط و شرایط خاص خود مناسب بوده و توجیه اقتصادی دارند.

تابلو (UPS) چیست؟

در استفاده از (UPS) مرکزی، به منظور توزیع برق منبع بین مصرف‌کنندگان مختلف، نیاز است از ملزومات و تسهیلات خاصی استفاده شود. یکی از ملزومات کلیدی در پروسه توزیع برق خروجی از (UPS) تابلو برق متناسب با مختصات کارکردی وسیله است. تابلو (UPS) ضمن افزایش ضریب محافظتی مدار، دسترسی متوازن مصرف‌کنندگان به برق را تضمین می‌کند. تابلو هم از خود (UPS) در برابر مشکلات مختلف محافظت می‌کند و هم برق خروجی از آن را به شکل بهینه تقسیم می‌کند.
انواع یو پی اس
تابلو (UPS) به توزیع موفق برق خروجی از وسیله کمک می‌کند

پریز (UPS) چیست؟

در فضاهایی که از سیستم (UPS) مرکزی استفاده می‌شود، در کنار پریزهای عادی برق، که فاقد پشتیبانی (UPS) هستند، از ترمینال‌ها یا همان پریزهای خاصی برای دسترسی به انشعاب دارای پشتیبانی استفاده می‌شود. در حالی که همه وسایل برقی در مثلاً یک اداره به تداوم جریان برق نیاز ندارند، تنها آن دسته از وسایل و ملزومات کاربردی یا حیاتی به پریز (UPS) متصل می‌شوند.

(DC UPS) چیست؟

به (UPS) های ویژه‌ای که برای برخی از وسایل و ملزومات خاص کاربردی بوده و به جای برق متناوب، خروجی خود را در قالب برق مستقیم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، (DC UPS) یا همان (UPS) برق مستقیم گفته می‌شود.

یو پی اس هوگون و پوشش نیازمندی‌های شما به این وسیله کاربردی

هوگون، یکی برند قابل اتکا و با سابقه روشن در است که در حوزه تولید و توزیع انواع یو پی اس مشغول به فعالیت است. دایره گسترده مدل‌ها و انواع مختلف یو پی اس هوگون، می‌تواند نیازمندی شما به هریک از انواع یو پی اس را برطرف سازد. بهره‌مندی از پشتیبانی قوی و پاسخگویی مؤثر، تعدد و گوناگونی بالا در میان محصولات، استفاده از متریال و قطعات مرغوب در اسمبل کردن و مطابقت با نیازمندی‌های بازار ایران، باعث شده تا یو پی اس هوگون بتواند در طول حضور خود در بازار ایران، تجربه رضایت‌بخشی را برای مشتریان به ارمغان آورد. اگر شما نیز در صدد خرید UPS هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به محصولات هوگون داشته باشید. یو پی اس هوگون، به معنی واقعی کلمه کارکرد وسایل برقی شما را بدون توقف و دائمی می‌سازد.