راهنمای خرید یو پی اس دوربین مداربسته

یو پی اس دوربین مداربسته چیست؟

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) دستگاهی است که وسایل مصرف کننده انرژی الکتریکی را قادر می‏ سازد تا در زمان غیرفعال شدن تغذیه اصلی برای مدت کوتاهی کار کنند. دستگاه ‏های یو پی اس همچنین وسایل متصل را در مقابل نوسانات شدید و افزایش ولتاژ محافظت می‏ کنند. یو پی اس دارای یک باطری است که وقتی دستگاه غیرفعال شدن برق اصلی را متوجه می ‏شود، وارد مدار می‏ شود. در مدت زمانی که یو پی اس قادر به تامین انرژی الکتریکی وسایل مصرف کننده است، کاربر قادر است داده‏ های مورد نظر خود را ذخیره کند و پیش از اتمام شارژ باطری، دستگاه خود را خاموش کند. همچنین هنگامی که افزایش ناگهانی ولتاژ رخ می ‏دهد، یو پی اس جریان را قطع می ‏کند تا به دستگاه‏ ها آسیبی وارد نشود.

 

همچنین بخوانید: یو پی اس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

امروزه تجهیزات دوربین مداربسته یا CCTV بخش مهمی از سیستم امنیتی هر کسب و کاری را تشکیل می‏ دهد. همچنین دوربین‏ های مداربسته برای نظارت از دور بر مکان مورد نظر بسیار مفید هستند. از آنجا که دوربین‏ های مداربسته برای عملکرد موثر به منبع توان دائمی نیاز دارند، لذا بسیار مهم است که از یک یو پی اس به عنوان یک منبع تغذیه ثابت در زمان قطعی برق شبکه یا نوسانات بالا برای آماده به کار نگه داشتن دوربین‏ های مداربسته استفاده کنیم. یو پی اس دوربین مدار بسته را می ‏توان یکی از انواع یو پی اس دانست که با توجه به مشخصات فنی و مصرف توان شبکه دوربین ‏های مداربسته انتخاب می‏ گردد و قادر به تامین توان الکتریکی مورد نیاز مجموعه دوربین‏ های مداربسته در زمان بروز اشکال در شبکه برق اصلی است. اگر قصد خرید یو پی اس دوربین مداربسته را دارید، پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله با هوگون همراه باشید.

 

کاربرد یو پی اس برای دوربین مداربسته چیست؟

یو پی اس دوربین مداربسته چیست؟

همانطور که پیش‏تر اشاره شد، یو پی اس قادر به تامین توان الکتریکی مورد نیاز شبکه دوربین‏ های مداربسته در زمان غیرفعال شدن تغذیه اصلی است. سیستم یو پی اس بین منبع تغذیه اصلی و واحد DVR (واحدی که فرآیند ضبط و ذخیره فیلم‏ ها در آن انجام می‏ شود و تمام دوربین‏ های مداربسته به آن متصل هستند) قرار می ‏گیرد. در حالت عادی، تغذیه اصلی کار رساندن انرژی الکتریکی به DVR و دوربین‏های مداربسته را انجام می‏دهد و در همان حین باطری یو پی اس را نیز شارژ می‏کند. در صورت قطع یا افزایش ولتاژ، یو پی اس وارد عمل شده و به عنوان منبع تغذیه برای تمام تجهیزات دوربین‏ های مداربسته عمل می‎‏کند. بنابراین مهمترین مزایای استفاده از یو پی اس برای شبکه دوربین ‏های مداربسته به شرح ذیل است:

  • تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ ورودی است.
  • در مقابل نوسانات حفاظت ایجاد می‏ کند.
  • یکی از گزینه ‏هایی است که در صورت قطعی برق به شما اطلاع می‏ دهد.
  • منجر به نظارت مستمر و بدون وقفه می‏ شود.

 

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مداربسته چگونه است؟

یو پی اس دوربین مداربسته چیست؟

برای به حداکثر رساندن کارایی دوربین‏ های مداربسته، مهم است که اندازه سیستم یو پی اس خود را به درستی انتخاب کرده و مشخصات فنی بدست آماده را در هنگام خرید یو پی اس‏ در نظر داشته باشید. بهترین یو پی اس برای دوربین مداربسته مدلی است که بیشترین تطابق را به لحاظ ظرفیتی با توان مصرفی مجموعه دوربین ‏ها و تجهیزات مدنظر داشته باشد. یو پی اس با ظرفیت ناکافی ممکن است نتواند تجهیزات شما را به طور کامل پشتیبانی کند. همچنین اگر ظرفیت یو پی اس بیش از مقدار مورد نیاز باشد ممکن است خرید آن از نظر مالی یا مکانی بهینه و مقرون به صرفه نباشد.

 

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب یو پی اس برای کامپیوتر

 

بنابراین چگونه می‏ توانید یو پی اس متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید؟ برای این کار لیستی از همه چیزهایی که قرار است به یو پی اس وصل شوند تهیه کنید. به طور معمول این لیست شامل دوربین‏ ها و تجهیزات DVR و NVR خواهد بود. در مرحله بعدی لازم است توان مصرفی هر یک از تجهیزات را بنویسید. در نهایت توان‏ ها را با هم جمع کنید تا وات مورد نیاز تجهیزات متصل به یو پی اس بدست آید. حالا می‏ توانید یو پی اس متناسب با شبکه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید. اما یک ضریب رشد برای مجموعه خود (مثلا ۲۰ درصد برای یک دوره پنج ساله) در نظر بگیرید و آن را در مجموع توان مصرفی بدست آمده ضرب کنید.

 

هنگامی که ظرفیت مطلوب را محاسبه کردید، وقت آن است که زمان سرویس‏ دهی یو پی اس را در نظر بگیرید و بررسی کنید که در زمان قطعی برق شبکه، ذخیره برق دوربین مدار بسته در چه بازه زمانی مورد نیاز است. این را هم در نظر داشته باشید که افزودن تجهیزات شبکه به یک سیستم یو پی اس، زمان آماده به کار بودن کوتاه تری را در پی خواهد داشت. با این اوصاف، در زمان قطع برق یا ایجاد خاموشی توسط یک سارق احتمالی، تا چه مدت لازم است سیستم دوربین مداربسته کار کند؟ در اکثر موارد، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آماده به کار بودن دوربین‏ های مداربسته به شما این اجازه را می‏ دهد که به اندازه کافی شواهد علیه متهم را ثبت کنید.

 

یک سیستم نظارتی IP متشکل از NVR و چهار دوربین معمولا بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ وات توان الکتریکی مصرف می‏ کند. فرض می‏ کنیم این مجموعه ۴۰۰ وات مصرف دارد. با فرض ۲۰ درصد رشد، یک یو پی اس با ظرفیت ۴۸۰ وات کافی به نظر می ‏رسد. اما یو پی اس با این ظرفیت، در صورت قطعی برق نمی‏ تواند طی مدت زمان کافی به دستگاه‏ ها برق‏ رسانی کند. بنابراین برای حفاظت کافی به اندازه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به یک یو پی اس با ظرفیت بسیار بیشتر نیاز دارید.

 

انواع یو پی اس برای دوربین مداربسته

یو پی اس برای دوربین مدار بسته

سیستم ‏های یو پی اس‏ برای تجهیزات دوربین مداربسته باید ساده، قابل اعتماد و مقرون به صرفه باشند. به طور کلی دو کلاس یو پی اس اصلی وجود دارد: یو پی اس آفلاین که ساده ‏تر و ارزان‏تر است و یو پی اس آنلاین که پیچیده ‏تر و قابل‏ اعتمادتر هستند. یو پی اس ‏های آفلاین رایج ‏ترین نوع یو پی اس برای پشتیبانی سیستم‏ های دوربین مداربسته هستند.

 

بیشتر بخوانید: کاربرد UPS در ساختمان چیست؟

 

بررسی‏ ها نشان می‏ دهد رابطه ‏ای مستقیم بین ثبات و پاکیزگی ولتاژی منبع تغذیه تجهیزات شبکه نظارتی همچون PoE، NVR، DVR و دوربین‏ های شما با طول عمر آنها وجود دارد. بنابراین وجود واحد AVR یا تنظیم ‏کننده خودکار ولتاژ یک مزیت بزرگ برای یو پی اس محسوب می ‏شود. لذا در هنگام انتخاب یکی از انواع یو پی اس برای استفاده بعنوان سیستم پشتیبان تجهیزات نظارت تصویری لازم است ابتدا نوع یو پی اس را متناسب با نیازمندی شبکه انتخاب کنید و سپس ظرفیت آن را مطابق با مجموع توان الکتریکی مورد نیاز مصرف‏کننده‏ ها محاسبه کنید و در نهایت تجهیزات و امکانات یو پی اس را منطبق با نیاز مجموعه ارزیابی کنید. در نهایت این نکته را یادآور می‏ شویم که همواره توسعه شبکه نظارت تصویری را مدنظر داشته باشید و ظرفیت و امکانات یو پی اس مورد نظر خود را بر مبنای نیاز آینده در نظر بگیرید.

 

جمع بندی

در این مقاله از وبسایت هوگون به بررسی یو پی اس مناسب دوربین مداربسته و کاربرد آن پرداختیم. در صورتی که قصد خرید یو پی اس برای دوربین مداربسته خود از یک برند معتبر و با کیفیت را دارید، ما به شما UPS های برند هوگون را پیشنهاد می‌کنیم. یو پی اس های هوگون دارای یکسال ضمانت می‌باشد و کیفیت اصالت و سلامتی کالا از طرف شرکت تضمین شده است. برای اطلاعات بیشتر لطفا به صفحه خرید یو پی اس مراجعه نمایید.