راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

باغ‌ها و ویلاها یکی از اهداف مورد علاقه سارقان هستند. زیرا شما همیشه در باغ یا ویلای خود نیستید. پس بهترین راه برای آسودگی خاطر در برابر سرقت، نصب یکی از انواع دزدگیر باغ و ویلا است. انواع دزدگیر ویلا و باغ از ردیاب‌های محیطی تا سنسورهای درب‌ها و دزدگیرهای بیسیم چشمی، همگی برای باغ ویلاها مناسب است. اما هر کدام چه کاربردی دارند و چه دزدگیری برای باغ مناسب‌تر است؟ در این مقاله از هوگون به معرفی انواع دزدگیر ویلا و باغ، و بررسی ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

  • اهمیت استفاده از دزدگیر باغ و ویلا
  • تفاوت دزدگیر باغ و ویلا با دزدگیر اماکن دیگر
  • انواع حسگر (سنسور) مورد نیاز برای دزدگیر باغ و ویلا
  • راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا
  • دوربین مناسب برای باغ
  • بهترین دزدگیر برای باغ
  • بهترین دزدگیر برای ویلا

 

اهمیت استفاده از دزدگیر باغ و ویلا

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

باغ و ویلای شما مکانی برای گذراندن تعطیلات و استراحت شما و خانواده‌تان است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بالا بردن امنیت باغ و ویلا اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا وسایل گران قیمتی در آنجا ندارند. اگر شما هم فکر می‌کنید که وسایل باغ و ویلایتان ارزشی ندارد و به درد هیچکس نمی‌خورد، سخت در اشتباهید. وسایل باغبانی، دوچرخه، وسایل پخت و پز و یا حتی چوب برخی درختان، مورد علاقه سارقان است. پس حتما نسبت به انتخاب و نصب دزدگیر ویلا و باغ بیشتر فکر کنید.

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

همچنین در باغ ویلاها استفاده از انواع دزدگیر باغ در محیط بیرون از ویلا، علاوه بر جلوگیری از دسترسی سارق به داخل ویلا، باعث ایجاد تله برای دزد باغ، می‌شود.

 

تفاوت دزدگیر باغ و ویلا با دزدگیر اماکن دیگر

مدیریت و نظارت دزدگیر باغ و ویلا با دزدگیر اماکن دیگر، متفاوت است. زیرا در محیط‌های وسیع باغ‌ها و ویلاها، حرکت حیوانات، حشرات و حتی شاخ و برگ درختان ممکن است حسگرها را فعال کند و آژیر به صدا درآید. به همین خاطر باید از سیستم دزدگیری برای باغ استفاده کرد که آژیر، خطا نداشته باشد. یا حداقل خطای بسیار کمی داشته باشد. به همین دلیل انواع دزدگیر ویلا و باغ، حسگرهای متفاوت و حساس‌تری نسبت به دزدگیرهای دیگر اماکن دارند. حسگرهای دزدگیر باغ و ویلا عبارتند از: حسگر حساس به وزن و حجم، حسگر حرکتی، حسگر مادون قرمز، حسگر خطی یا لیزری، حسگرهای فشار اولتراسونیک یا حسگر شوک، حسگر مغناطیسی، حسگر فوتوالکتریک؛ که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

 

انواع حسگر (سنسور) مورد نیاز برای دزدگیر باغ و ویلا

 

  • حسگر حرکتی

رایج‌ترین نوع حسگر دزدگیر ویلا و باغ، حسگر حرکتی است. این حسگر در صورت تشخیص هر گونه فعالیت مشکوک عمل خواهد کرد و هشدار می‌دهد.

  • حسگر شوک

حسگر شوک را معمولا روی دیوارهای بیرونی باغ نصب می‌کنند. این حسگر در صورت تشخیص هر گونه شوک ناشی از تخریب دیوار، هشداری از طریق دزدگیر ویلا برای شما ارسال خواهد کرد.

  • حسگر حساس به وزن و حجم

همانطور که گفتیم؛ در مکان‌های باز، حرکت حیوانات و حشرات باعث به صدا درآمدن آژیر دزدگیر ویلا و باغ می‌شود. برای به حداقل رساندن تعداد آژیر خطا، می‌توانید از سنسورهای حساس به وزن و حجم استفاده کنید. این سنسورها با توجه به وزن و حجم موجودِ در حال حرکت، هشدار می‌دهد.

  • حسگر مغناطیسی

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

انواع حسگر مغناطیسی به نام مگنت درب نیز، شناخته می‌شوند. در صورت جدا شدن دو بخش یک درب یا دریچه، به روشی غیر از باز شدن قفل درب، این سنسور هشدار خواهد داد. شما می‌توانید این سنسورها را روی هر درب یا دریچه‌ای در باغ و ویلای خود نصب کنید.

  • حسگر مادون قرمز

در زمان برخورد موجودی با امواج مادون قرمز این حسگر فعال خواهد شد و هشدار می‌دهد.

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

 

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

به طور کلی باید نسبت به نیاز خود و شرایط باغتان اقدام به خرید بهترین دزدگیر ویلا و باغ کنید. انتخاب دزدگیر ویلا و باغ مناسب، به سطح امنیت و میزان پاسخگویی شما به هشدار بستگی دارد.

قیمت دزدگیر باغ و ویلا، می‌تواند از چندصد تومان تا چندین میلیون تومان برای دزدگیرهای با تکنولوژی و امنیت بسیار بالا، متفاوت باشد. اگر به دنبال بالا بردن امنیت باغ و ویلای خود هستید، چندین گزینه پیش رو دارید. خرید دزدگیر ویلا و باغ، خرید دوربین مدار بسته یا استفاده از هر دوی آن‌ها.

ترکیب دزدگیر با دوربین مداربسته، برای باغ و ویلا که همیشه در آن حضور ندارید؛ انتخاب هوشمندانه‌تری است. زیرا در صورت هشدار دزدگیر ویلا و باغ، می‌توانید ابتدا دوربین را چک کرده و در صورت لزوم، اقدامات بعدی را انجام دهید.

دوربین مناسب برای باغ

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

به گفته کارشناسان، نصب دوربین مداربسته در خانه، محل کار و یا باغ، تا ۶۷ درصد از سرقت جلوگیری خواهد کرد. بنابراین استفاده از دوربین مداربسته نیز برای پیشگیری از سرقت خانه باغ انتخابی کاملا هوشمندانه و ضروری است. شما می‌توانید سیستم نظارت دوربین مداربسته باغ خود را به تلویزیون، رایانه یا موبایل خود متصل کنید؛ تا همیشه بتوانید روی آن نظارت داشته باشید. دوربین مداربسته مناسب برای باغ، باید ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دوربین مداربسته اماکن داشته باشد.

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

ویژگی‌هایی که دوربین مدار بسته باغ‌ها و ویلاها باید داشته باشند، در ادامه توضیح داده‌ایم.

  • وضوح بالای تصاویر دوربین:

    برای باغ یا باغ ویلای خود، باید دوربین مداربسته‌ای که کیفیت ضبط تصاویری متوسط به بالایی دارد استفاده کنید. زیرا محیط باغ‌ها معمولا وسیع و شلوغ است. به همین خاطر تصاویر دوربین مداربسته باغ نباید تار باشد؛ که بتوان به راحتی تصاویر را آنالیز کرد یا به عنوان مدرک از آن‌ها استفاده کرد.

  • منبع تغذیه دوربین:

    به گونه‌ای باشد؛ که دچار قطعی برق دوربین نشود، سیم‌کشی دوربین‌های سیمی نباید در دسترس باشد. چرا که سارقین به راحتی می‌توانند سیم را قطع کنند. همچنین، عوامل محیطی مثل باد و باران، ممکن است باعث خرابی و قطعی منبع برق آن شوند. به علاوه, حتما یک منبع تغذیه پشتیبان مانند یو پی اس یا باتری پشتیبان، برای دوربین در نظر بگیرید. تا در صورت قطعی برق، دوربین از کار نیفتد.

  • دارای قابلیت دید در شب:

    بهتر است از دوربین‌های مداربسته دارای ویژگی دید در شب استفاده کنید. در غیر این صورت، در کنار دوربین مدار بسته باغ خود، یک چراغ دارای حسگر حرکتی نیز نصب کنید. با این کار، علاوه بر بالا بردن وضوح تصویر در ساعات تاریک، سارق نیز با دیدن روشنایی در باغ شما از محل دور خواهد شد.

  • میدان دید وسیع

  • دارای امکانات نظارت از راه دور و ارتباط صدای دو طرفه

  • قرار گیری در محل مناسب برای پوشش کامل محیط

 

بهترین دزدگیر برای باغ

راهنمای خرید بهترین دزدگیر باغ و ویلا

انتخاب بهترین دزدگیر باغ، بستگی به ویژگی‌های باغ شما دارد. ویژگی‌هایی مانند متراژ باغ، موقعیت جغرافیایی باغ که آیا همسایه‌ای در نزدیکی هست یا خیر، ارزش وسایل داخل باغ و …

در مقاله معرفی انواع دزدگیر منزل، به طور کامل انواع دزدگیرهای موجود در بازار را معرفی کردیم. برای باغ و ویلای خود نیز باید یکی از انواع دزدگیر منزل را انتخاب کنید؛ که ویژگی‌های زیر را داشته باشد. سپس، نصاب حسگرهای مورد نیاز برای باغ را به سیستم دزدگیر ویلا و باغ شما اضافه خواهد کرد.

 

ویژگی‌های انواع دزدگیر باغ و ویلا

  • دزدگیر باغ باید قابلیت فعال و غیر فعال کردن هشدار صوتی را داشته باشد. در مواقعی که کسی در نزدیکی باغ یا ویلای شما نیست، بهتر است هشدار صوتی غیرفعال باشد. زیرا فایده‌ای نخواهد داشت. همچنین سارقین معمولا با نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن آشنا هستند. و با بلند شدن صدای هشدار، ممکن است دزدگیر ویلا و باغ را از کار بیندازند.
  • از موارد مهم در انتخاب دزدگیر ویلا و باغ مناسب، امکان کنترل و تنظیم آن از راه دور است. زیرا شما همیشه در باغ یا ویلای خود نیستید. اما نیاز دارید که از امنیت باغ آن مطمئن باشید و به صورت مداوم آن را چک کنید.
  • پنل اصلی و سیم‌کشی دوربین مداربسته و دزدگیر باغ، باید تا حد امکان از دسترس خارج بوده و پنهان باشند.
  • پنل اصلی دزدگیر ویلا و باغ، باید در محلی که آنتن‌دهی خوبی دارد نصب شود. در غیر این صورت پیام‌های هشدار دزدگیر برای شما ارسال نخواهد شد.
  • دزدگیر باغ باید قابلیت تنظیم هشدارهای مختلفی مثل هشدار قطع سیم بلندگو، خط تلفن، اشغال کردن تلفن، باز شدن درب دستگاه، ورود به منو تنطیمات، زدن رمز اشتباه و … را داشته باشد. تا در صورت دست کاری دزدگیر توسط سارق، هشدار دست کاری را دریافت کنید.
  • از باتری‌های با کیفیت برای دزدگیر باغ بدون برق (بیسیم) استفاده کنید. و نسبت به تعویض باتری یا شارژ آن به موقع اقدام کنید.

با توجه به ویژگی‌های بالا، باید یکی از دزدگیرهای تماس گیرنده (متصل به خط تلفن – سیمکارتی) یا دزدگیر هوشمند را برای باغ و ویلای خود تهیه کنید. البته نوع سیمی یا بی سیم دزدگیر ویلا و باغ بستگی به شرایط باغ شما دارد. توجه داشته باشید که نوع بی سیم، نصب آسان‌تری نسبت به نوع سیمی دارد.

 

بهترین دزدگیر برای ویلا

ویلاها و باغ ویلاها نیز معمولا از اهداف مورد علاقه سارقین هستند. زیرا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر از اماکن دیگر است. به همین خاطر استفاده از بهترین دزدگیر برای بالا بردن سیستم امنیتی ویلا ضروری است. به دلیل شباهت‌های زیاد در محیط باغ‌ها و ویلاها، بهترین دزدگیر برای ویلا نیز باید همان ویژگی‌هایی که در قسمت بالا و برای دزدگیر باغ اشاره کردیم، داشته باشد.

 

کلام آخر

در این مقاله از وبسایت هوگون سعی کردیم شما را به طور کامل با دزدگیر باغ و ویلا آشنا کنیم. برای باغ ویلاها، دستگاه دزدگیر و حسگرهای جدا برای هر بخش در نظر بگیرید. یک دستگاه برای باغ، و دیگری برای ویلا. با این کار هنگامی که در یک بخش هستید، می‌توانید حسگرهای بخش دیگر را فعال کنید. و امنیت را بالاتر ببرید.

همچنین، از یک برند معتبر حسگر و سنسور برای دزدگیر و دوربین مدار بسته باغ خود تهیه کنید. حسگرهای بی کیفیت سریع از کار می‌افتند. یا اصلا عمل نمی‌کنند. نکته دیگر، استفاده از افراد متخصص برای نصب دزدگیر ویلا و باغ و است. نصاب باید شناخت کاملی از انواع حسگرها با کمتریم خطا و مناسب برای فضاهای وسیع و باز مانند باغ و ویلا داشته باشد.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشورت در خرید دزدگیر هوشمند هوگون مخصوص باغ و ویلا هستند.