نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

اکثر افراد هیچگاه مجبور نخواهند شد دزدگیر خانه خود را غیرفعال کنند. اما به ندرت، به دلیل وجود نقص در سیستم یا خطای چشمی دزدگیر، سیستم بدون هیچ دلیل مشخصی بوق بزند یا هشدار می‌دهد. اولین غریزه شما در این حالت، احتمالاً خاموش کردن و از کار انداختن دزدگیر است. اما قبل از به کار گیری نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن، ابتدا مطمئن شوید که مورد سرقت قرار نگرفته‌اید.

در صورتی که سرقتی اتفاق نیوفتاده باشد، در قدم اول اقدام به استفاده از کد، برای خاموش کردن سیستم کنید. اما متأسفانه برخی مشکلات می‌توانند مانع ارتباط صفحه کلیدها با پنل اصلی شوند و صفحه کلید به کدهای قطع و وصل کردن دزدگیر و همینطور سایر دستورات پاسخ ندهد. در این صورت اگر زنگ هشدار به طور مداوم صدا دهد، قدم دوم خاموش کردن یا از کار انداختن دزدگیر اماکن است.

همچنین ممکن است کاربر بخواهد برای انجام کاری بر روی صفحه کلید یا سیستم دزدگیر خود، دزدگیر را از کار بیندازد. کارهایی مانند نصب یک ماژول ارتباطی جدید، اضافه کردن انواع چشمی دزدگیر و …

بنابراین دانستن نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن می‌تواند در مواقع ضروری بسیار راه‌گشا باشد. همچنین شما باید با روش‌های مورد استفاده سارقین برای نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن نیز آشنا باشید تا بتوانید در برابر این خرابکاری‌ها ایمنی لازم را ایجاد کنید. در ادامه تمامی این روش‌ها و نکات ایمنی را بررسی کرده‌ایم:

 

چگونه می‌توان دزدگیر اماکن را خاموش کرد یا از کار انداخت؟

اولین کاری که باید در نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن انجام دهید این است که پنل اصلی دزدگیر را پیدا کنید. مواظب باشید اشتباه نکنید؛ منظور از پنل اصلی، صفحه کلید دزدگیر که برای فعال یا غیر فعال کردن سیستم استفاده می‌شود نیست. در اکثر دزدگیرهای اماکن، پنل اصلی یک جعبه فلزی است که در قسمت امنی از منزل نصب می‌شود. محفظه فلزی شامل مدار کنترل و باتری پشتیبان است و به وسیله سیم یا با استفاده از فناوری بی سیم، به صفحه کلیدها و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شود.

 

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

بعد از دسترسی به پنل اصلی می‌توانید دزدگیر را با قطع کردن باتری پشتیبان و سپس جدا کردن ترانسفورماتور دستگاه از پریز برق خاموش کنید. بعد از این کار با بررسی صفحه کلید که صفحه آن خاموش شده است یا خیر، از خاموش شدن دزدگیر اطمینان پیدا کنید. هنگامی که می‌خواهید سیستم خود را دوباره روشن کنید، باید باتری پشتیبان را دوباره به برق متصل کرده و سپس ترانس را دوباره به ترتیب وصل کنید.

 

مراحل نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن:

  1. باتری پشتیبان را قطع کنید. برای جلوگیری از مشکلات الکتریکی، توصیه می‌شود قبل از جدا کردن ترانسفورماتور، باتری پشتیبان پنل مرکزی را قطع کنید. مکان باتری به طور کلی بستگی به نوع پنل دارد. برای سیستم‌های بی سیم، معمولا باتری پشتیبان را می‌توان در پشت قاب پنل پیدا کرد. باتری معمولا به برد مدار پنل وصل می‌شود. به سادگی اتصال را جدا کنید تا باتری قطع شود.

 

  1. ترانسفورماتور را از برق بکشید. هر پنل دارای یک ترانسفورماتور است که از پنل به پریز برق متصل می‌شود. این ترانسفورماتور باید خارج شود تا پنل خاموش شود. اگر ترانسفورماتور در خروجی پیچ شده باشد، برای اینکه آن را از برق جدا کنید باید پیچ‌ها را باز کنید. سپس می‌توانید ترانسفورماتور را به آرامی از پریز دیوار بیرون بکشید.

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

اگر نمی توانید ترانسفورماتور را از برق بکشید یا آن را پیدا نکردید، نگران نباشید. با باز کردن پنل می‌توانید سیم کشی آن را قطع کنید.

  1. shut down را تأیید کنید. در بیشتر موارد، می‌توانید با بررسی صفحه نمایش پنل، خاموش شدن پنل را تأیید کنید. اگر صفحه نمایش خالی است و یا وقتی دکمه یا صفحه لمسی را فشار می‌دهید اتفاقی نمی افتد، سیستم با موفقیت خاموش شده است.

نکته: جایگزین قطع برق برای از کار انداختن سیستم دزدگیر، مکان‌یابی و قطع همه صفحه کلیدها، آژیرها و سایر وسایل است.

 

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن توسط سارقان

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

سارقین ممکن است با یکی از روش‌های، قطع سیم‌های ارتباطی، قطع برق، دستکاری سنسورها و استفاده از آسیب‌پذیری‌ها، اقدام به از کار انداختن دزدگیر اماکن کنند. اگرچه انجام این کارها برای همه سارقین ممکن نیست و سارقین حرفه‌ای‌تر ممکن است قصد تست این روش‌ها را داشته باشند؛ اما با اطمینان می‌توانیم بگوییم تقریبا تمامی سارقین در این مسیر شکست می‌خورند. زیرا در صورت استفاده از شرکت معتبر در زمینه دزدگیر اماکن و تهیه، نصب و راه‌اندازی سیستم دزدگیر به صورت استاندارد و اصولی، احتمال سرقت موفق تقریبا غیرممکن خواهد بود.

با این حال، برای آشنایی بیشتر با تفکر و روش احتمالی سارقین، نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن توسط سارقین را که معمولا شامل یکی از موارد زیر می‌شود، توضیح می‌دهیم:

 

  • قطع کردن برق. اگر دزدگیری دارید که به برق شهری متکی است (باتری داخلی یا باتری پشتیبان ندارد) و پشتیبان تلفن همراه یا تلفن ثابت ندارد؛ زمان قطع برق، ایده‌آل‌ترین زمان برای سرقت از خانه شما است. سارقین برای این منظور اقدام به قطع برق خانه شما می‌کنند. و یا ممکن است در زمان قطعی برق شهری و از کار افتادن دزدگیر، اقدام به سرقت کنند. به همین دلیل داشتن باتری‌های پشتیبان ( یو پی اس ) و پشتیبان تلفن همراه یا تلفن ثابت بسیار مهم است، تا شما را در هر زمان به مرکز نظارت متصل نگه دارد.

همچنین در دزدگیرهایی که دارای باتری داخلی هستند، در صورت قطع برق (به صورت عمدی یا غیرعمدی) باطری مخصوص در داخل پنل مرکزی، ولتاژ مورد نیاز جهت ادامه کار دستگاه را وارد مدار می‌کند و مانع از کار انداختن دزدگیر اماکن می‌شود.

 

  • استفاده از کدهای زنگ هشدار. سارقان در صورت تشخیص و بدست آوردن کدهای زنگ هشدار می‌توانند از آنها برای خاموش کردن و از کار انداختن دزدگیر استفاده کنند. به طور مثال این کار می‌تواند در صورت هک شدن تلفن همراه‌تان که کدها را در آن ذخیره کرده‌اید، و یا یادداشت کدها در مکانی که سارقین توانسته باشند آنها را بدست آورند، اتفاق بیوفتد. البته این گزینه یکی از معدودترین اتفاقات ممکن است.

نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

  • قطع ارتباطات. برخی از سارقان، خطوط تلفن و سیم‌ها را قطع می‌کنند، تا سنسورها عمل نکرده و یا سیستم پشتبان تلفنی از کار بیوفتد و عملا با این کار قصد از کار انداختن دزدگیر اماکن را دارند. اما اگر سیستم به طور اصولی نصب شده باشد جای هیچ نگرانی نیست. زیرا اگر کابل‌های ارتباطی بین پنل مرکزی و سنسورها، بریده و یا دستکاری شود، سیستم دزدگیر فعال شده و شروع به اعلام خطر و آژیر کشیدن می‌کند و با شماره‌های ثبت شده تماس گرفته و پیامک ارسال  می‌کند. همچنین استفاده از دزدگیر اماکن سیم کارتی،  به دلیل ایمن بودن در برابر قطع شدن سیم‌های تلفن، یکی از امن‌ترین دزدگیرها در برابر خرابکاری سارقین است.

 

  • دستکاری سنسورها. دستکاری انواع چشمی دزدگیر، بیم خطی و یا پنل مرکزی، یکی دیگر از گزینه‌های ممکن برای از کار انداختن دزدگیر امکان است. اما این روش نیز به جایی نخواهد رسید. زیرا اکثر چشمی‌های دزدگیر اماکن دارای ترمینالی به نام tamper هستند. تمپر، باز یا بسته بودن درب چشمی را تشخیص دهد. به همین دلیل با هرگونه دستکاری در چشمی یا آژیر بیرونی، سیستم در همان لحظه فعال شده و شروع به اعلام خطر، برقراری تماس و ارسال پیامک می‌کند.

 

  • استفاده از آسیب‌پذیری‌ها. نحوه از کار انداختن دزدگیر به وسیله سارقین، می‌تواند از طریق هک کردن سیستم دزدگیر اتفاق بیوفتد. اگرچه هک کردن سیستم رایج نیست ولی در بعضی سیستم‌های امنیتی اتفاق افتاده است. به ویژه سیستم‌های امنیتی بی سیم که به Wi-Fi متصل می‌شوند در برابر هک آسیب‌پذیر هستند. مخصوصا اگر برنامه‌های آنها فاقد احراز هویت و یا رمزگذاری باشند، که باعث می‌شود رهگیری سیگنال برای هکرها آسان‌تر شود. در این حالت و در صورتی که مکان شما به حفاظت سطح بالایی نیاز دارد، باید از سیستم‌های دزدگیر بسیار پیشرفته و دارای کدهای ترکیبی و کیبورد رمزگشای هوشمند استفاده کنید. تا امنیت بالاتری را برای شما ایجاد کنند.

از دیگر آسیب‌پذیری‌های مورد توجه سارقین، ایجاد اختلال رادیویی دزدگیر است. ایجاد اختلال در امواج رادیویی دزدگیر نیز از این جهت بی‌نتیجه خواهد ماند که، در اکثر پنل‌های مرکزی دزدگیر، دو سیستم مجزا در دو فرکانس مختلف وجود دارد تا اختلال رادیویی در سیستم را به حداقل برساند.

 

سخن آخر

صدای زنگ هشدار خانه شما معمولاً به این معنی است که خطر و یا مشکلی وجود دارد. اما اگر تشخیص داده‌اید که سرقتی اتفاق نیوفتاده و  زنگ هشدار خاموش نمی‌شود، نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن اولین راه‌حل است.

در این مطلب سعی کردیم نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن را به طور دقیق توضیح دهیم. همچنین روش‌های مورد استفاده سارقین برای از کار انداختن دزدگیر اماکن را بررسی کردیم تا با در نظر گرفتن آنها و انتخاب بهترین دزدگیر، بتوانید مشکلات را به حداقل برسانید. به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از بروز مشکلات سیستم‌های اعلام سرقت و رفع مشکل به صورت اصولی، باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. بهترین کار تماس با شرکت تولید کننده سیستم اعلام سرقت برای سرویس و پشتیبانی است. زیرا آنها سیستم شما را بهتر می‌شناسند و بهترین گزینه برای کمک به رفع مشکل هستند. برای مشورت در زمینه سیستم اعلام سرقت و یا خرید دزدگیر اماکن هوگون با کارشناسان ما تماس بگیرید.