راهنمای خرید دزدگیر اماکن، بهترین مارک دزدگیر اماکن چیست؟

بهترین دزدگیر اماکن

اگر می‌خواهید در خانه خود آرامش داشته باشید و یا مغازه و دفتر خود را با خیال راحت در شب ترک کنید؛ باید سرمایه‌گذاری برای خرید یک سیستم امنیتی و دزدگیر خوب را جدی بگیرید. این سیستم‌ها می‌توانند همانند یک نگهبان خبره، به صورت ۲۴ ساعته در هر هفت روز هفته، به تامین امنیت محل زندگی یا کار شما کمک کنند. برای انتخاب بهترین دزدگیر اماکن، باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شوند که در این راهنما به‌طور کامل به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

تجهیزات ارائه‌شده به همراه دزدگیر اماکن

هر برندی که سیستم‌های تامین امنیت اماکن را ارائه می‌دهد؛ بسته‌های منحصربه‌فرد و تجهیزات تخصصی خود را دارد. بهترین مدل دزدگیر اماکن گزینه‌ای است که همه یا تعدادی از تجهیزاتی را که در ادامه ذکر کرده‌ایم؛ داشته باشد.

  • پنل کنترل

پنل کنترل هسته اصلی سیستم امنیتی شما است که همه دستگاه‌های امنیتی را به هم متصل کرده و امکان کنترل آن‌ها را فراهم می‌کند.

  • سنسورهای در و پنجره

زمانی که شخصی در زمان فعال بودن دزدگیر، در و پنجره‌ها را باز کند؛ این سنسورها به شما هشدار می‌دهند.

  • آشکارسازهای حرکتی

این سنسورها می‌توانند وجود حرکت در داخل خانه را تا شعاع مشخصی تشخیص دهند.

  • دوربین‌های امنیتی

بهترین دستگاه دزدگیر امکان دستگاهی است که به همراه دوربین‌های امنیتی ارائه شود؛ این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری را از داخل یا خارج خانه ثبت کنند. به علاوه با استفاده از فعال کردن امکان مکالمه دوطرفه، می‌توانید بدون باز کردن درب، با شخصی که در پشت درب است صحبت کرده و مانع از ورود مزاحمان شوید.

  • دوربین Doorbell

این دوربین می‌تواند ورود و خروج افراد را به منزل شما ثبت کرده و اعلان‌های اعمال زور را برای شما ارسال کند. همچنین قابلیت مکالمه دوطرفه هم دارد.

  • سنسور شکستن شیشه

این سنسور می‌تواند خرد شدن شیشه‌ها را تشخیص داده و با آژیر شدید به شما هشدار دهد که شخصی به زور وارد مکان شده است.

نحوه نصب

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بهترین دزدگیر اماکن، شیوه نصب آن است که به طور کلی می‌تواند توسط متخصصان حرفه‌ای و یا خود شما انجام شود.

  • نصب حرفه‌ای

بزرگ‌ترین مزیت نصب حرفه‌ای، انجام شدن کل فرایند توسط متخصصان امنیتی است؛ زیرا این افراد به خوبی می‌دانند که هر سنسور را باید در کدام قسمت از محل نصب کنند. اما این شیوه نصب معمولا هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد.

  • نصب DIY یا شخصی

بیشتر سیستم‌هایی که قابلیت نصب به‌صورت DIY را دارند؛ از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند. درنتیجه تنها کاری که باید انجام دهید این است که سنسورها را در جای درست نصب کرده و آن‌ها را طبق راهنمای ارائه‌شده به همراه دستگاه، تنظیم کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۷ دلیل اصلی خطای چشمی دزدگیر اماکن

 

قیمت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در زمان انتخاب بهترین مدل دزدگیر اماکن، قیمت این سیستم امنیتی است؛ در زمان محاسبه قیمت این دستگاه‌ها، باید عوامل مختلفی را مانند هزینه تجهیزات، نصب، فعال‌سازی و نظارت را در نظر بگیرید. علاوه بر این موارد برخی از هزینه‌های پنهان مانند هزینه تعمیرات دوره‌ای یا سرویس دستگاه‌ها هم باید در نظر گرفته شوند.

برندهای مختلف، با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند؛ قیمت‌های مختلفی را برای تجهیزات امنیتی خود تعیین می‌کنند. به خاطر داشته باشید که لزوما گران‌تر بودن، به معنای کیفیت بیشتر نیست. پیش از خرید بهترین دستگاه دزدگیر اماکن باید مشخص کنید که چه مقدار بودجه در اختیار دارید؛ سپس به بررسی برندهای مختلف پرداخته و بهترین گزینه را مطابق با بودجه خود پیدا کنید.

نکته مهم دیگر این است که همه شرکت‌های ارائه‌دهنده دزدگیر اماکن، برنامه‌های ماهانه‌ای را برای کنترل سلامت دستگاه‌ها ارائه می‌دهند. این هزینه‌ها با توجه به سطح حفاظت و خدمات پس از فروش تعیین می‌شوند؛ بنابراین پیش از خرید این دستگاه‌ها، باید این هزینه‌های ماهانه را هم به‌طور کامل بررسی کنید.

راهنمای خرید سیستم امنیتی منزل

الزامات قرارداد

برخی از برندهای ارائه‌دهنده انواع دزدگیر اماکن، در زمان خرید از شما می‌خواهند که یک قرارداد بلندمدت را با آن‌ها امضا کرده و از خدمات ماهانه آن‌ها استفاده کنید. این قراردادهای بلندمدت معمولا به مدت ۳ سال هستند. اما در مواردی هم مدت قراردادها کوتاه است. بنابراین اگر در یک منزل اجاره‌ای به سر می‌برید و یا قصد جابجایی دارید؛ بهتر است از قراردادهای کوتاه‌مدت استفاده کنید.

 

گزینه‌های نظارتی

یکی از ملاحظات اصلی که باید در زمان خرید بهترین دزدگیر اماکن در نظر داشته باشید؛ گزینه‌های نظارتی آن است. همانند شیوه نصب، گزینه‌های نظارتی هم به دو دسته خودکار و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. برخی از برندها هردو گزینه را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

  • نظارت حرفه‌ای

نظارت حرفه‌ای درواقع ترکیبی از حفاظت سیستمی و انسانی است؛ به این معنا که به محض بروز مشکل، تصاویری برای کارشناسان امنیت ارسال می‌شوند. آن‌ها با بررسی تصاویر و تشخیص خطر، با پلیس تماس خواهند گرفت. برای استفاده از این امکان نیاز به پرداخت هزینه ماهیانه دارید.

در صورت انتخاب سیستم نظارت حرفه‌ای، نیاز به یک مرکز اتصال مانند تلفن ثابت، اینترنت یا تلفن همراه دارید. با انتخاب هریک از این گزینه‌ها، شرکت ارائه‌دهنده می‌تواند از اتصالات موجود برای اطلاع‌رسانی به پلیس استفاده کند. برای مثال می‌تواند از خط تلفن ثابت شما برای تماس استفاده کند.

از میان این گزینه‌ها، تلفن ثابت کمترین هزینه را دارد؛ اما به‌راحتی می‌توان خطوط آن را قطع کرده و اتصال را از بین برد. به همین دلیل بهتر است از اینترنت پرسرعت یا گوشی همراه استفاده کنید. البته سیستم‌های وای فای، در صورت قطع برق از دسترس خارج می‌شوند. به همین دلیل می‌توان گفت که بهترین گزینه تلفن همراه است.

  • نظارت DIY یا خودکار

نظارت خودکار به هیچ وجه هزینه‌ای را برای شما به دنبال نخواهد داشت. با استفاده از این سیستم نظارتی، در صورت فعال شدن زنگ‌های خطر، هشدارها به صورت پیام یا تماس، برای شما ارسال خواهند شد.

 

نوع تجهیزات

برخی از برندها به شما اجازه می‌دهند که سیستم دزدگیر اماکن را به‌صورت موقتی اجاره کنید؛ اما در بسیاری از موارد، شما ناچار به خرید این سیستم‌ها هستید.

علاوه بر این مورد، باید دقت کنید که تجهیزات همراه دزدگیر اماکن به صورت بی‌سیم ارائه شده‌اند یا سیم دارند. تجهیزات سیم‌دار ممکن است برای کودکان یا حیوانات خانگی خطرناک باشد.

راهنمای خرید سیستم امنیتی منزل

بهترین برند دزدگیر اماکن خارجی

از بین برندهای خارجی، سه گزینه به عنوان ارائه‌دهندگان بهترین دزدگیر اماکن شناخته می‌شوند. این طبقه‌بندی با توجه به بسته‌های حفاظتی ارائه‌شده، خدمات پس از فروش و کارایی انجام شده است.

  • ADT

ADT یکی از بهترین سیستم‌های امنیتی خانه است که حدود ۱۴۰ سال در این زمینه تجربه دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های برند ADT، ضمانت بازگشت وجه تا شش ماه است. درنتیجه اگر تا شش ماه پس از خرید، متوجه وجود اشکال غیر قابل رفع در سیستم شدید؛ می‌توانید وجه خود را پس بگیرید. این برند امکان استفاده از مزایای سیستم نظارت حرفه‌ای را برای شما فراهم کرده است.

 

همچنین بخوانید: نحوه از کار انداختن دزدگیر اماکن

 

 

  • Vivint

سیستم‌های پیچیده امنیتی Vivint با تلفن‌های هوشمند و طیف گسترده‌ای از وسایل موجود در خانه‌های هوشمند، سازگار هستند. این برند انواع دوربین‌های امنیتی را به همراه دزدگیرهای خود، برای بهبود امنیت مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

  • Alder

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سیستم‌های امنیتی Alder این است که شما می‌توانید بسته‌های حفاظتی را برای خود شخصی‌سازی کنید. به این ترتیب می‌توانید با توجه به بودجه ماهانه خود، بهترین بسته را برای خودتان انتخاب کنید. سیستم‌های امنیتی آلدر با زمان پاسخگویی ۳٫۴ ثانیه، یکی از سریع‌ترین دزدگیرها در دنیای امروز هستند.

راهنمای خرید سیستم امنیتی منزل

بهترین مارک دزدگیر اماکن در ایران

امروزه برندهای مختلفی در ایران به تولید انواع دزدگیرهای اماکن می‌پردازند و این خدمات را ارائه می‌دهند. در ادامه چند نمونه از بهترین مدل دزدگیر اماکن در ایران معرفی شده است:

  • دزدگیر اماکن کلاسیک

مدل اولترا یکی از بهترین مدل‌های دزدگیر اماکن کلاسیک است که نصب بسیار ساده‌ای دارد و می‌توان در مکان‌های مختلفی مانند بانک، خانه یا جواهرفروشی از آن استفاده کرد. این دزدگیر دارای امکان نظارت مرکزی است؛ درنتیجه می‌توان بر روی دزدگیرهای نصب‌شده در شعبه‌های مختلف نظارت کرد. به علاوه با استفاده از پیامک می‌توان از وضعیت سلامت دستگاه و برق شهر هم مطلع شد.

  • دزدگیر اماکن فایروال

نام دزدگیر اماکن فایروال در فهرست پرفروش‌ترین دزدگیرهای اماکن در ایران به چشم می‌خورد. این دستگاه هم برای اعلام حریق و هم اعلام سرقت مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه توانایی استراق سمع زیادی دارد و می‌تواند ۳۰ حادثه را با ذکر ساعت و تاریخ در حافظه خود ثبت کند.

  • دزدگیر اماکن هوگون

دزدگیر اماکن هوگون را می‌توان به‌عنوان یک از بهترین دزدگیر اماکن ایرانی موجود در بازار معرفی کرد. این دزدگیر می‌تواند همه وقایع را بر روی یک سرور ابری ذخیره کند؛ به‌علاوه امکان تنظیم آن از طریق این سرور هم وجود دارد. در کنار این موارد توانایی اعلام حریق را در خود دارد و سرقت را از طریق شبکه موبایل به شما اطلاع می‌دهد.

با استفاده از این دزدگیر می‌توانید تعداد زیادی کاربر را در سرور تعریف کرده و دسترسی‌های مختلفی را به آن‌ها بدهید. به علاوه به ازای هر پارتیشن، می‌توانید ۵ کلمه عبور را در کی پد تعریف کنید. این دزدگیر قابلیت ذخیره ۵ شماره برای ارسال پیامک یا برقراری تماس را در خود دارد.

 

سخن پایانی

بهترین دزدگیر اماکن دزدگیری است که ضمن ارائه قیمت مناسب، تجهیزات خوبی را به شما ارائه دهد. در این مقاله به بررسی معیارهای انتخاب یک دزدگیر خوب پرداختیم و تعدادی از بهترین دزدگیرهای موجود در بازار را معرفی کردیم.